Kallopps vs. Majonäs

Ja vad nu än Lisa säger om att det känns sent att skriva om Göteborg, så känns det ändå som att man borde göra det, speciellt som ett minne för sig själv. Sååå here we goo.




Kl 12 var det dags för alla att sluta jobba. Jag och Lisa stod och vagga vagnar in i det sista, nästan med våld de sista minutrarna för att få barnen att somna. Hem fort och byta om, packa det sista och finslipa sminket. 
Vi kom iväg till killarna en halvtimme sent och var inte ute ur oslo fören vid 2, så schemat blev tight.
Framme i gbg vid 6 tiden och Håkan började 8 så vi fick dra igång med alkoholen direkt. sandra och Lisa startade redan i bilen. Heja körkort säger jag!!e
Kön in till Liseberg var ju inte att leka med så vi missar Håkans första 20 på scen, vilket också innebar att vi missa en del låtar vi ville se. Men vi körde på bra, sista låtarna var vi långt framme i crowden, rikgtigt bra drag.
hem dricka lite till för att senare dra mott Avenyn, hitta nå strut ställe att gå in på, inte alls värt, men jag var nöjd ändå, jag planka in.

Morgonen därpå gick vi alla upp tidigt och drog ner på stan. Tack ricki för lånet av pengarna, som rädda lite shopping för vissa. Väl spenderad dag på stan.
Vid 8 var man igång med alkoholen igen, och sen ut på en jävla bar, Queens, super tråk så jag drar hem. Lämnar Sandra sovandes vid bordet vilket jag inte alls tänkte på utan bara jag kom hem så...
Då dyker Lisa upp i receptionen på vandrarhemmet, sovandes. Jag letar tappert igenom mina saker efter nyckeln utan resultat, efter det igenom Lisas saker utan resultat. Så det blir en tupplur vid sidan av henne där. Väcks av något/någon och gör ett nytt försök att hitta nyckeln, i fickan på jackan, smart. Väl inne på rummet somnar vi båda med kläder, skor och väskor nära till hands haha. Väcks några timmar senare av arga sambos som försökt ta sig in ett tag, ena nyckeln var borta så vi alla delade på en. Smart att försöka väcka en full Sanna, jävligt smart. Men alla kom i sängs till slut.

 



På Söndags morgonen var vi ute ur rummet vid 10, Jag, Sandra och Lisa drog och käka och sen på rundtur i stan, med bilen. Tack gud för att körkortet får vara kvar. Katastrofalt att köra runt i gbg med bil, prova det. Hur vet man var man får köra?! SÅ vi bestämde oss för att ta oss utanför stan, körde till hisingen och kolla in diskoteksbranden, bergsjön och fota lite, gamlestan för att uppleva lite nostalgi(för min del) och även en hel del andra ställen. Sen drog vi och slagga på en parkering och sen hem. Var framme i Oslo vid 10 tiden, och precis när man parkerar bilen kommer farbror blå och knackar på, men det gick bra och ingen skada är skedd.


...SMart var man och parkera utanför oss, gratis mellan 21-9, toppen tänkte jag, då tar man ju bilen till jobbet så kan den stå där gratis hela dagen.
Morognen därpå vaknar man aldelses för sent, 7.10, börjar 7,30, 20 min att ta mig till jobbet på, tur att man har bil. Trode jag. Den startar inte, så jag skrapar ihop mina sista slantar och tänker punga ut de för att bilen ska få stå där hela dagen, nej, då är det MAX parkering 2 timmar mellan 9-21. Attans!! paniken börjar rymma kroppen. Ringer nummret på automaten för att tala om att bilen kommer stå där hela dagen för att den är trasig, nej då är det förbjudet och jag måste få bort bilen. För att göra en lång story kort så kom bilen igång lite efter 10 och nu var "projektet" att ta sig till jobbet, det tog 40 minuter, att köra hem tog 8, duktig tjej.

Från den ena tungan till den andra, vi vandra

Sanna


Kommentarer
Postat av: Ricki

Du glömde berätta hur du störde min skönhetssömn och inte ens ett tack får man på norges mest efterspanade blogg :(

2009-09-29 @ 22:32:54
Postat av: sanna

ooppsss... men du vet att jag älskar dig ändå :) min tappra krigare

2009-10-06 @ 22:53:52
URL: http://partysvenskar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0